Paleo töltött káposzta répával

Paleo töltött káposzta répával

Sokféle variánst kipróbáltunk már. Rizs helyett répát, gombát, zellert, cassava garit tettünk a húsba. Mind nagyon finom lett. Ezúttal csak répa került a töltött káposztába. Munkahelyi ebédnek is tökéletes. Ha túl sok töltelék lesz, a fölösleget lefagyaszthatjuk és megfőzhetjük máskor. Én most kipróbáltam milyen, amikor kuktában főzzük. Nem csalódtam, 1 óra alatt finom puhára főtt a káposzalevél is.

Hozzávalók:
rizsmentes toltott kaposzta
  • 1,5 - 2 kg darálthús (én most csak sertéshúsból készítettem)
  • 4 - 5 szár répa darálva / aprítva / reszelve
  • 4 - 5 ek darált paprika (én télire eltett daráltat használtam)
  • , bors
  • 1 közepes savanyú fej káposzta
  • 2 - 3 gerezd fokhagyma
  • 2 szelet szalonna
  • egy köteg zöld kapor vagy egy fél marék kapormag
Elkészítés:

Reszeljük le vagy tegyük aprítógépbe a répát. Keverjük össze a húst, répát, darált paprikát, majd fűszerezzük izlés szerint. Keverhetünk bele pirított szalonnadarabkákat a zsírjával együtt. Én most ezúttal 2 szelet szalonnát tettem a lábas aljára. Reszelhetünk bele 1-2 gerezd fokhagymát is a töltelékbe, én most ezt is a lábas aljára szórtam.
Mossuk le a savanyúkáposztát, szedjük leveleire. Én le szoktam vágni a középső vastag ereket a levélről. Ha túl nagyok a levelek, akkor vágjuk ketté őket.
A lábas alját fedjük be pár levél káposztával, tegyük rá a 2 szelet szalonnát, a kaprot / kapormagot, a gerezd fokhagymákat. Töltsük meg a káposztaleveleket a töltelékkel, majd helyezzük őket a lábosba.

kaposzta toltelekek paleosan

Öntsük fel annyi vízzel, hogy ellepje a töltelékeket. Kuktában főzzük kb 1 órát. Ha nincs kuktánk, akkor is elég 1 óra főzés, viszont ha száraz dunsztban hagyjuk egy éjszakát, akkor van ideje a káposztalevélnek is megpuhulnia és az ízek is jól össze tudnak érni.
A tetejére totu-tejföl került.

Megjegyzések

Legnépszerűbb receptek