Paleo fánk Szafi lisztkeverékből

Paleo fánk Szafi Reform csökkentett szénhidrát-tartalmú paleo kenyér és péksütemény lisztkeverékből

"Anya! Süss fánkot!" Nos, nem én sütöttem végül, mert az oviba másnapra muffint kellett vinni, így én ezzel foglalatoskodtam. A fánkot apa készítette és nagyon finom lett. Rögtön dupla adag lett belőle és készítettem mellé egy gyors erdeigyümölcs krémet is.

Hozzávalók:
paleo fank szafi lisztkeverekbol

Fánk:

Krém:
  • 1 marék fagyasztott / friss erdeigyümölcs (vagy bármilyen más gyümölcs)
  • 200 g kesudiú
  • 2-3 ek méz
  • 100 ml cocomas
  • 5 ek kókuszolaj
  • löttyintésnyi forró víz (elhagyható)
Elkészítés:

Keverjük össze a fánk hozzávalóit jó alaposan, majd pihentessük kb. 15 percet. Gyúrjuk át jól lisztes felületen, majd nyújtsuk ki kb. 1 cm vastagságúra.

glutenmentes fank kiszaggatasa

Szaggassuk ki és forró olajban süssük 2-2 percet mindkét oldalát.

glutenmentes fank sutese

paleo fank kisutve

A krém hozzávalóit a fagyasztott gyümölcs kivételével daráljuk krémesre, majd adjuk hozzá a gyümölcsöt is és daráljuk tovább. Ha nem fagyasztott a gyümölcs, akkor egyszerre is összedarálhatjuk. Ha összecsomósodik a fagyasztott gyümölcs miatt, akkor tehetünk hozzá egy kis forró vizet is.

cukormentes gyumolcskrem


Megjegyzések

Legnépszerűbb receptek