Paleo rácsos almás süti Szafi lisztkeverékből

Paleo rácsos almás süti Szafi lisztkeverékből

Annyira jól sikerült a legutóbbi almás pite, hogy meg kellett ismételjük. Sajnos már nem volt otthon a Szafi Reform kelt tészta helyettesítő nyújtható édes lisztkeverékből, így kerestem Szafinál egy hasonló receptet, amihez olyan liszt kellett, ami éppen otthon volt.

Hozzávalók:

Tésztához:
glutenmentes almas racsos suti

200 g Szafi Reform gluténmentes csökkentett szénhidrát-tartalmú kenyér és péksütemény lisztkeverék
12 g 1:4 edesítő
1 g
60 g folyékony kókuszolaj
25 g cocomas
3 db M-es tojás (156 g)
30 g frissen facsart citromlé
+10 g lisztkeverék vagy bambuszrost a gyúráshoz és nyújtáshoz

A töltelék ugyanúgy készült, mint az almáspiténél: https://paleo-erdely.blogspot.ro/2018/04/paleo-almas-pite-szafi-lisztkeverekbol.html

Elkészítés:

Mérjük ki külön a folyékony és száraz hozzávalókat külön tálakba, majd keverjük össze és gyúrjuk össze jól.

paleo linzert teszta

Amíg pihen a tészta, addig készítsük el az almás tölteléket. Készíthetünk dupla, akár tripla adagot is, attól függ, ki mennyire almásan szereti.

cukormentes almas toltelek

Gyúrjuk át a tésztát, majd vágjuk ketté: egy nagyobb és egy kisebb darabra. A nagyot nyújtsuk ki és tegyük a tepsibe.
glutenmentes linzert teszta tepsiben

Tegyük rá a tölteléket.
simitsuk el az almas tolteleket

A megmaradt kisebb darab tésztát is nyújtsuk ki, majd vágjuk fel csíkokra.

paleo teszta csikokra vagva

Helyezzük rácsszerűen a töltelékre.

glutenmentes almas racsos

Nekem megmaradt egz kisebb darab tészta a rácsozás után, amit nem volt szivem kidobni. Kinyújtottam és egy pohárral kerek formákat szaggattam és betettem egy-egy muffin formába.

paleo teszta kiszaggatva

glutenmentes kosarkak

Maradt még egy kis saját készítésű erdei mogyokrémem, azt tettem bele. Ezt kevesebb ideig sütöttem, mert a tésztát sokkal vékonyabbra nyújtottam.

glutenmentes kosarak mogyorokremmel toltve

erdei mogyorokremes glutenmentes kosarkak
Sütés:

180 fokos sütőben, alul-felül opción süssük 30-35 percet. Hagyjuk kb. 10 percet mág a tepsiben, majd hűtőrácson hagyjuk kihűlni. Fogyaszthatjuk porrá őrölt eritrittel és/vagy őrölt fahéjjal.

glutenmentes almas linzert

A tészta receptje innen való: http://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2017/05/tejmentes-glutenmentes-turos-pite.html

Megjegyzések

Legnépszerűbb receptek